.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مخالفت وزارت كشور با تجمیع انتخابات / انتخابات شورای شهر اسفند 89

معاون سياسي وزير كشور گفت: تجميع انتخابات رياست جمهوري با هيچ يك از انتخابات‌ سازگاري ندارد.

سيدصولت مرتضوي در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: فعلا بحث سياست‌هاي كلي انتخابات با مفاد مختلفي چون تجميع انتخابات در مجمع تشخيص مصلحت نظام در حال بررسي است كه در نهايت بايد خدمت مقام معظم رهبري ارايه شود تا بعد از تاييد ايشان ضمانت اجرايي پيدا كند.

وي درباره‌ مصوبه‌ مجمع تشخيص مصلحت نظام مبني بر تجميع انتخابات مجلس و خبرگان و انتخابات شوراها با رياست جمهوري اظهار كرد: در نظر گرفتن تجميع انتخابات رياست جمهوري و شوراها طول عمر اين دوره‌ شوراها را افزايش مي‌دهد كه اين امر نياز به مصوبه‌ مجلس دارد.

وي با بيان اين‌كه " فكر مي‌كنم تجميع انتخابات رياست جمهوري با هيچ يك از انتخابات‌هاي شوراها، مجلس و خبرگان سازگاري ندارد" مصوبه مورد نظر را فاقد قدرت و قوت كارشناسي دانست.

معاون سياسي وزير كشور افزود: به هر حال بايد دانست رييس‌جمهور يك نفر است و امكان دارد خداي نخواسته براي اين يك نفر زماني حادثه‌اي پيش بيايد، آن وقت تكليف چيست؟ هم‌چنين ممكن است به هر دليلي آقاي رييس‌جمهور منتخب استعفا دهد. آن وقت انتخابات رياست جمهوري را بايد در كنار كدام انتخابات گذاشت؟

وي گفت: در بحث تجميع انتخابات، اولي آن است كه انتخابات خبرگان رهبري، مجلس شوراي اسلامي و شوراهاي اسلامي شهر و روستا با هم باشند، ولي انتخابات رياست جمهوري مستثني ديده شود. البته مجمع تشخيص مصلحت نظام در حال پي‌گيري مباحث ديگري است و ما اظهار نظر كارشناسي و دستگاهي‌مان را بعد از اين‌كه سياست‌هاي كلي تكميل شد، اعلام مي‌كنيم.

وي اسفندماه را زمان برگزاري انتخابات شوراي شهر اعلام و تصريح كرد: اگرچه لازم است ما در اين راستا با ناظرين به توافق برسيم اما در نهايت فكر مي‌كنم بسترهاي اين انتخابات براي اسفندماه فراهم شود.

مرتضوي در پاسخ به سوالي مبني بر ميزان آمادگي وزارت كشور براي برگزاري انتخابات شوراي شهر گفت: در حال تهيه مقدمات هستيم تا انتخابات را در اسفند اجرا كنيم.

وي هم‌چنين با بيان اين خبر كه " لايحه تقسيمات كشوري به دولت ارايه شد" در ادامه درباره سرانجام لايحه قانون بازنگري احزاب گفت: اين امر نياز به اقدام اساسي دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.081 seconds.